Verdens skjønneste maiblomst

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

17.02.2012

Uke 28

UKE 28

Ny mage-video nå som jeg er ferdig med nok et trimester! :) 



Fredag 10.02.12 (28+0)
I dag tok vi en dagstur til Aure, hvor vi kjøpte inn strikkepinner til meg og mamma så vi fikk begynne med vogngteppet vi skal samarbeide om til lilletuppa :D Etterpå dro vi til hytta hvor vi slappet av, strikket, så på gamle bilder og fant fram babyting fra jeg var lita som jeg skulle få arve: 


Heklet vognteppe tuppa arver av ste-tippoldemoren  sin (stemoren til bestemor)
 Vognteppe hun arver av meg: 
 Sengetøy hun arver fra "bestemor Ingunn"
Sengetøy hun arver av meg og Johanne
En liten leke (fra Tore og Magnus)
Jordbærdress arvet fra meg 
Jorbærkjole arvet fra meg 
Paddington body fra Tore og Magnus
Elefant strikkajakke strikket av bestemor til meg 
2 søte blodeskjorter etter meg 
Første kjolen pappa kjøpte til meg da de fikk vite at det var ei jente i magen :D
2 søte små sparkebukser fra meg
Bunad som jeg og Johanne brukte (str 1 år) 
Liten søt lue fra meg 
Søte små sokker etter meg
Mine første gåsko
Mine aller første sko

Lørdag 11.02.12 (28+1)  
I dag kom tante Kristin, Lars og Espen på besøk en dagstur på hytta, og det var kjempekos :) På kvelden spiste vi en nydelig thairett og strikket og slappet av :) 


Søndag 12.02.12 (28+2)  
I dag spiste vi frokost før vi dro fra hytta. Vi kjørte bestemor hjem, og jeg Johanne og mamma dro innom hybelen til Johanne for å skifte. Fikk to søte små gensre av Johanne til tuppa: en med "mummy's litte cutie" og en med ei søt katt <3

Etter vi hadde skiftet dro vi i 70 årsdag til gammelonkel Atle. Det var kjempekos, og jeg koste meg masse med tremenningene mine Amelie (6 år) og Sofia (4 år) som syntes det var kjempestas med magen min :D Etter bursdagen kjørte mamma og Johanne meg til Solsiden, hvor jeg dro til Julia og Sondre. Jeg og Julia satt oppe og skravlet til langt på natt og det var sååå godt å møte henne igjen! <3 

Mandag 13.02.12 (28+3)
I dag hadde jeg og Julia en photoshoot av magen, og jeg gleder meg sånn til å se bildene! <3 Etterpå dro vi til Trondheim Torg, hvor jeg kjøpte gave til Lars (gudsønnen min) :) På kvelden møtte jeg Mari på Graffi, og vi dro hjem til Julia og Sondre etterpå, hvor vi satt og skravlet til langt på kveld ;) 


Tirsdag 14.02.12 (28+4)
Strikket litt og slappet av hos Julia og gikk litt på Solsiden før Mari kom å hentet meg :) Hun kjørte meg først til Byåsen slik at jeg fikk sagt hade til Stine og Theodor, og deretter til Orkanger, der jeg skulle på bursdag til Lars. Vi koste oss på bursdag, og spiste en nydelig kyllingrett til middag og ei nydelig kake til dessert :) Lars ble kjempeglad for gaven (10 pakker med fotballkort) og han spilte nydelig "What are words" på keyboard til meg og Johanne :) Jeg, Johanne og mamma overnattet hos tante Kristin og gjengen i natt :) 


Onsdag 15.02.12 (28+5)
Da jeg våknet i dag var mamma og Johanne dratt, og jeg ble veldig trist :( Mange måneder til jeg ser mamma igjen i alle fall! Johanne kan det vel hende kommer seg en tur ei helg :) Har hatt noen fantastiske dager sammen med mamma, og lever lenge på disse! ;) <3 Maja kom på besøk hos tante Kristin, og mammaen hennes kom og hentet oss etterhvert. Hun kjørte til Viggja, hvor Maja tok over bilen og kjørte oss begge til Flatåsen, hvor vi besøkte Tina, Lasse og lille Birk :) Det var kjempekoslig! <3 Tina kjørte meg på flyplassen litt senere på dagen, og da var det på tide å sette snuten mot Bodø igjen, for å møte the love of my life <3 


Torsdag 16.02.12 (28+6)
Dro til legen så fort jeg våknet i morges for å få tatt en glukosetest. Måtte sjekke om jeg har fått svangerskapsdiabetes, da BMIen har blitt veldig høy i svangerskapet.. Svaret kommer ikke før om ei uke, men det så i alle fall bra ut :) Måtte sitte der i 2 og en halv time uten å ha spist, og fikk kun drikke ei hærslig flaske med sukkervann med sitronsmak! :p Etter legen dro jeg og Stian og spiste vaffler hos svigermor, og etterpå kjørte hun meg hjem mens Stian dro på telefon-jobb-intervju :) Litt senere gikk jeg og hentet ut apotekpakken fra Vitus Apotek:



Jeg fikk også sendt det siste garnnøste til mamma, da hun elsket å strikke det helseteppet i ull som jeg aldri kom noen vei på! :p Resten av dagen gikk med til avlapning, oppdatering av bloggen, og strikking på mitt nye prosjekt: vognteppe :)

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar