Verdens skjønneste maiblomst

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

04.04.2012

Uke 33

UKE 33

Bilde lånt fra Babyverden.no


Fredag 16.03.12 (33+0)
I dag dro jeg på Nordlandsbadet igjen! :D Kristin (ei på BIM-gruppa) plukket meg opp og vi kjørte ivei. Badet i 2 timer, og det er så DEILIIIIIIIG! :D Først går vi i sånn "strøm-basseng" noen runder, for å "myke opp", så går vi til velværebassenget (32C) der vi bare prater skit og koser oss i varmen (og ikke har vondt, for en gangs skyld :p), så en liten tur i boblebadet før vi avslutter i "strøm-bassenget" igjen! ;) Etter badinga dro jeg hjem og så noen episoder av Dexter før jeg og Stian dro til Bjørg Eva og spiste middag! :) Etter middagen kom ei som jeg skulle kjøpe Tummy Tub (ble med blått stativ :p) og Softlinetrekk (i rååsa) av, og jeg må si jeg er veldig fornøyd med å ha fått begge disse to tingene i hus også! :)
Stian ble skikkelig dårlig på kvelden, og kastet opp og hele pakka :/ Jeg fikk beskjed om å ha meg ut av leiligheten, for å ikke bli smittet, så fikk ikke tatt vare på han, stakkars :( Gikk ned til Bjørn Sture og fikk overnatte der, og ble heldigvis ikke dårlig i løpet av natta!

Lørdag 17.03.12 (33+1)  
I dag ble jeg oppringt av sykehuset igjen. Fikk beskjed om å ringe tilbake på mandags morgen for å høre om jeg trengte å komme på noe mer utredning hos urolog (virker som de tror "roten til alt ONDT" kan komme fra blæra). Så måtte ringe de på mandag og høre hva de sa. Håper nesten jeg får komme inn for å sjekke om det er det som er grunnen til at jeg har så vondt og er så kvalm for tida! :/ Stian var fortsatt dårlig, så jeg ble sittende nede i leiligheten til Bjørn Sture og Inger, for å unngå å bli smittet. Bjørg Eva ringte meg på formiddagen og lurte på om jeg ble med på tur :) Så vi kjørte til Jysk, og hun kjøpte inn 2 babydyner til prinessa + litt stoff så jeg kan begynne å lære meg å sy :) Vi dro også innom "Hjerterommet", en kjempekolig kafè, hvor vi koste oss og spiste deilig lunsj :) Etterpå dro vi på loppemarked, hvor jeg kjøpte inn masse stoff til 50 kr ;) Så når vi kom hjem til Bjørg Eva igjen så sydde jeg et vogn/vuggehjerte :) Veldig fornøyd, med tanke på at jeg ikke har rørt ei symaskin siden ungdomsskolen (og egentlig ikke rørte den så mye da heller :p). 
Klipper ut og ordner: 

Ferdig produkt (med god hjelp fra Bjørg Eva)! :D 
Lå over til Bjørg Eva og vi koste oss med pizza og TV-titting på kvelden! :) 


Søndag 18.03.12 (33+2)  
Sto opp og slappet av først på dagen. Begynte med den neste remsa til lappeteppe jeg og mamma strikker til tuppa :) Bjørg Eva tok meg med på tur til Bodøsjøen og det var så fint der :) Etterpå kjørte vi til Bodø Kunstforening og så på "Marimekko" utstillinga der :) Veldig koslig :) Etterpå kjørte hun meg hjem igjen, for Stian var blitt i mye bedre form :) Brukte resten av dagen på å vaske dynene + det råååsa softlinetrekket og fikset opp vogna. 
Sånn ble den pimpet opp <3 
 

Mandag 19.03.12 (33+3)
I dag kom Thomas, en kompis som var her på besøk fra Trondheim, en tur på besøk til oss på morgenen :) Etterpå hadde jeg jordmortime, der jeg var i 1 og en halv time og snakket om amming :) Håper virkelig jeg får det til :) Ellers så alt bra ut på målingene og sånn, og slik så de ut: 

Uke: 33+2 (pga skuddårsdagen, men jeg teller 33+3 uker i dag :p) 
Hos: Jordmor
Vekt: +0 (fra sist) 
BT: 125/70 :D :D :D 
Hb: -
Urin: Negativ! :D 
Ødem: 2
Leie: Hodeleie! :D 
Hjerteslag: 135 
SF mål: 31 cm, helt perfekt!
Annet:


Fikk skikkelig vonde kynnere på kvelden, men klarte heldigvis å sove godt i natt :) 

Tirsdag 20.03.12 (33+4)
I dag dro jeg og Stian på restaurant og spiste en velfortjent kjæreste-lunsj på Dollys! :D Veldig koslig <3 Etterpå var vi hjemme og slappet av og så på serier og filmer, før vi dro på barneutstyrsmarked i Rønvika :) Der kjøpte vi to små strømpebukser + ei sparkebukse fra Nøstebarn til tuppa :D Veldig fin :D
På kvelden dro Stian på basketballtrening, og jeg bare slappet av :) 


Onsdag 21.03.12 (33+5)
Ultralyd termin: 8. mai
På vei: 33+5 uker
Igjen til termin: 48 dager! :D 
Kjønn: Ei lita snuppe <3
Utålmodig: Tja :p Vil veldig gjerne se på henne og kose med henne, men skjønner det er best at hun ligger der inne noen uker til ;)  
Hodet ned: Jepp! :) 
Aktivitet innenifra: Ja, masse hver dag :D
Bestemt navn?: Ja, men hemmelig til hun har kommet ut ;) 
Vektøkning: Ja, huff.. Trenger ikke gå opp mer akkurat..
Barnerom ferdig: Hun skal sove hos oss den første tiden :) 
Alle innkjøp ferdig: Så og si :) 
Strekkmerker: Begynner å komme en del nå ja.. Oppover magen og på siden..
Melk i brystene: Ja, råmelk :) 
Om fødselen: Gruer meg ikke så lenge alt går "som det skal" ;) 
Plager: Vondt i magen, slapp, halsbrann, bekkenløsning..  
Oppegående: Nja.. Ikke egentlig.. Ganske så trøtt og giddesløs, men får noe "rydde-tokter" over meg nå og da..
Sulten?: Tja.. Ikke mer enn vanlig i alle fall.. 
Noen matkikk? : Nei, ikke hatt det.. Veldig skuffende :p 
Hode festet? Nei, ikke helt enda.. Men hun ligger laangt ned i bekkenet ;) 
Kynnere?: Ja, masse. Både vonde og ikke.. 
Tungt?: JA! Tungt å bøye seg og å gå.. Blir fort sliten og får hold.
Høygravid?: Nei, men bare noen få dager igjen ;) 
Vann i kroppen?: Ja..
Neste kontroll ?: Neste onsdag til jordmor :) 
Pakket sykehusbag: Det som kan pakkes ned er pakket, men trenger klærne mine og sånn fram mot fødselen :) 
Humør: Humøret er bra, men sliten av å ha vondt.. 

Torsdag 22.03.12 (33+6)
Var på besøk hos Bjørg Eva og spiste middag. Dro på føden en tur på kvelden siden jeg ikke hadde kjent liv hele dagen. På ultralyd viste det seg at hun lå i tverrleie, og at det var grunnen til at jeg ikke kjente det da hun sparket. Ellers så alt fint ut :) 

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar