Verdens skjønneste maiblomst

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

29.01.2012

Uke 25

UKE 25

Tirsdag 17.01.12 (25+0) 
I dag var jeg på shopping på Glasshuset :D Var masse tilbud på bla Lindex, så endte opp med litt ekstra babyklær (bilder ligger på klær tråden ;))

Onsdag 18.01.12 (25+1)  
I dag våknet jeg av en ekstrem kvalme som ikke gikk over. Lå flere timer på sofaen for å unngå å spy, og etterhvert gikk det over. Men da fikk jeg skikkelige smerter i mageregionen, med regelmessige "tak" :S Var skikkelig vondt, og valgte å ringe legen da smertene ikke ga seg. Fikk beskjed om å komme med en gang, så dra dro vi til legevakten på spektrum. Der fant han ut at jeg hadde kynnere, og bestemte seg for å sende meg på fødeavdelingen på sykehuset, da de kom selv om jeg lå og slappet av. Hadde også ganske høy puls, og nok en gang spor av blod i urinen :S Vel fremme på sykehuset ble jeg tatt i mot av en kjempekoslig kvinnelig lege, som tok seg god tid. Hun tok masse tester og sjekket med UL-apparat at babyen hadde det bra (og så nok en gang at hun er en jente ;)). Hun klarte ikke å finne ut hva som var årsaken til smertene mine, og etter en stund ble det mindre og mindre vondt. Så hun mente jeg kunne dra hjem for å sove, også kunne jeg komme tilbake dagen etter. Etter en lang, slitsom og smertefull dag sovnet jeg med en gang hodet ble lagt på puten. 

Torsdag 19.01.12 (25+2)  
I dag sto jeg opp og dro til legen 09.30. Der måtte jeg ta "første svangerskapskontroll", siden jeg ikke har gjort det før! Var der helt fram til 12.15, og da var jeg helt utsultet og sliten! Måtte jo få meg henvisning til manuell terapeut, da bekkenet er i ekstremt ulage, ordne helsekort, måle symfysemål, sjekke vekten, ta masse blodprøver osv osv. Da jeg endelig var ferdig var det bare å dra rett hjem, spise, for så å komme meg på sykehuset. Der ble det tatt ultralyd av nyrene, i frykt for at smertene var forårsaket av nyrestein, men alt så bra og normalt ut! Dro hjem og slappet av resten av dagen, og det var vondt på slutten av dagen også, men da gikk jeg bare og sovnet i stedet. 


I følge norske "utregninger" var jeg 25+6 på torsdag, med termin 8.mai! Sååå.. Da får jeg bare begynne å skrive første innlegg på fredager fra nå av! :p 

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar