Verdens skjønneste maiblomst

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

05.01.2012

Uke 21

UKE 21
<3

Tirsdag 27.12.11 (21+1)
Dagen i dag gikk med til avslapping og soving. Har fortsatt noen dager der det virkelig trengs :p Var skikkelig storm i dag med masse regn, så vi spilte litt kort, leste bok og så på TV. Da vi så på TV på "fellesarealet" på hostellet sparket prinsessa såpass hardt at pappa'n kjente det for første gang! :D Hun sparket først hardt en gang, så sa jeg; "Nå må du kjenne", så rakk han akkurat å legge på hånden før hun sparket hardt en gang til ;) Så var hun ferdig for da :p Senere på kvelden, da vi lå i senga ble hun veldig aktiv, og da sparket hun pappa'n mange ganger etter hverandre! :D En veldig stor dag for oss dette :D Til middag spiste vi deilig kylling schnitzel og en burger, og vi var med i trekninga av en Fraser tur, som vi desverre ikke vant :p 

Onsdag 28.12.11 (21+1 
Total avslapning i dag også. Været har ikke vært noe til å skryte av de siste dagene i Cairns (overskyet). Vi så masse episoder av Weeds og surfet på nett. Dro en tur på Coles for å kjøpe inn litt mat, og spiste lunsj på Hungry Jacks på en food court. For å feire hennes første harde spark kjøpte jeg og Stian inn litt klær til prinsessa: 
Mamman kjøpte: 
Pappan kjøpte: 

I dag kom Siriann og Nora (søstra til Stian og ei venninne av henne) også til Cairns, men vi møter de ikke før i morgen, da de lander sent på flyplassen.  


Torsdag 29.12.11 (21+2)
I dag møtte vi Siriann og Nora, og vi dro på Zoo :D Her kommer noen bilder fra dyrehagen: 


Kengurumamma ammer lille kengubarnet <3
Jeg mater en kenguru 
Siriann mater en liten baby-kenguru
<3
<3
Stian mater lille kenguru-babyen også
Søtiser <3
Og Nora mater den :D
Store-magen, meg og en kenguru ;) 
Krokodille
Stian i kjeften på en krokodille ;) (HA HA)
Koala
Wombat
Koala
En utrydningstruet fugl med dinosaur hode :p
En morsom papegøye som ville vise fram sine kunstner; "Se på meg nååå, jeg kan henge opp-ned!" ;)
Kookaburra - Australias nasjonalfugl 
Slappfisk-koala ;)
Gravid koala! :D
Nam nam - Blader! 
Den ene gravide koalaen bestemte seg for å komme og hilse på oss
Stian ga den litt mat
Men den var mer opptatt av å ta han i hånden ;) Ha ha :p
 
Som dere ser så spiser også koalaer GRANDIS! ;) 
Kul lizzard
Slanger
Krokodille mating
Krokodille mating - bilde tatt akkurat da den hoppet opp for å glefse i seg maten
Vi avsluttet med å mate kenguruene igjen :D
Just chillin'



Fredag 30.12.11 (21+3)
I dag var vi på shopping i flere timer og vi tok inn på et nytt motell (for å dele med Siriann og Nora). Hadde nok helt ærlig sett for oss to soverom da vi bestilte, men neida. Her var det snakk om en dobbeltseng og to enkeltsenger, alle på samme rom som kjøkkenet :p Men men, sånn er det :p Resten av dagen gikk med til total avslapning ;) 


Motellet vi bodde på - Reef Palms Motel



Lørdag 31.12.11 (21+4)
NYTTÅRSAFTEN! :D
Bassenget ved motellet vi bodde på
Total avslapning i bassenget ;) 
Stian og Nora "spilte ball"



Og Stian måtte ha litt total avslapning etterpå han også ;) 
Etter mange timer ved bassenget bestemte vi oss for å gå å dusje, og å stikke på Coles. Vi fant masse av det vi skulle ha til middag (Peking Duck), men fant ikke pannekaker. Vi kjørte til to forskjellige Asia-butikker, men den ene hadde ikke, og den andre stengte foran nesen på oss :p 
Så da tok Nora saken i egne hender, og lagde hjemmelagde Peking-duck-pannekaker ;)

Nyttårsmiddag bordet - Peking duck og to champagneflasker - en til meg og en til de ;) 
Etter middag så vi "Grevinnen og Hovmesteren" på TV'n :D
Og jeg sovnet etterpå (slitsomt å være gravid ;))
Men ble vekt i 10-tiden, for da var det på tide å komme seg til stranden, hvor vi skulle se på fyrverkeriet! :D 
Stian og meg

Stian, Siriann og Nora med fyrverkeriet i bakgrunnen
Fyrverkeriii
Stian og meg med fyrverkeri i bakgrunnen 
Siriann og meg
Siriann og meg med det siste smellet i bakgrunnen ;) 
Meg, Siriann og Nora med stjerneskudd
Siriann og Nora
Stian og meg 
Håper alle hadde en fantastisk nyttårsfeiring, og ønsker alle sammen nok en gang et GODT NYTTÅR!! :D

Søndag 01.01.12 (21+5)
Tidlig i dag morges dro Siriann og Nora ut på båttur for å snorkle og dykke på Great Barrier Reef. Jeg og Stian tilbrangte hele dagen på motellrommet, slappet av, så på serier, surfet på nett og så "Hangover 2" ;) Til middag spiste vi alle fire kinesisk take-away mat! :D NAM..

Mandag 02.01.12 (21+6) 
I dag våknet vi kl 7 for å pakke inn i bilen. Vi kjørte i 7 timer, og planen var å overnatte på et Nomads hostell i Airlie Beach. Men vi kom aldri lenger enn til litt utenfor Bowen (ca en time unna Airlie Beach), for da punkterte vi. Ble hentet med tauebil og kjørt til nærmeste dekkfabrikk (som så klart ikke åpnet igjen før i morgen ;)). Så da måtte vi overnatte på et motell i Bowen (som forsåvidt var veldig fint, og som vi fikk en god pris på ;)), og middagen ble spist på Red Rooster. 

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar