Verdens skjønneste maiblomst

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

08.12.2011

Uke 17

UKE 17



Tirsdag 29.11.11 (17+0)
Idag sov jeg hele hele dagen så og si. Hadde blitt forskjøla med hodepine, ENDA mer trøtthet, tett i pappen, hosting og vondt i halsen :( Kastet også opp på morgenen :(


For å glede meg lagde gogutten deilige vaffler til lunsj:

Og vi så en Wallaby i hagen til Eva og Mark (sorry dårlig bilde)

Stian leste bok med Mikkel 

Og fikk en godklem etterpå

Stian har vært med på "Movember", som går ut på at man skal gro bart i hele november for å sette søkelys på menns helse og kreft. Her avbildet en av de siste dagene med barten ;)

Onsdag 30.11.11 (17+1 
I dag slappet vi av til langt på dag før vi dro til Warringah Mall igjen. Der kjøpte vi inn gaver til barna, som falt veldig i smak :) 
Da vi skulle hjem igjen var det en svær edderkopp i bilen, like ved der jeg satt:
Vi prøvde å få den ut av bilen, men vi fikk det ikke til, for den gjemte seg i lufteanlegget. På veien hjem satt jeg i baksetet, for å si det sånn :p Vi spiste middag og tok tidlig kveld. 

Torsdag 01.12.11 (17+2)
Vi rakk ikke å kjøpe inn takkegaver til Eva og Mark i går, så i dag dro vi til en mindre kjøpesenter like ved der de bodde. Der kjøpte vi inn blomster, vin og sjokolade som takk for at vi har fått bo og være med de disse dagene! <3 
På kvelden lå vi og slappet av i sofaen, da jeg kjente det første "sikre" tegnet på liv fra babyen <3<3<3<3<3<3 Jeg følte det som lemus/fiskehale/dunk/rumling nede både på venstre og høyre side av magen (først på venstre, så på høyre senere på kvelden)! :D Var veldig koslig, og jeg gleder meg til livstegnene varer lengre og blir "sterkere" <3<3<3 Stian kom med hånden for å kjenne, men er nok for tidlig å kjenne utenpå helt enda..


A mother's joy begins when new life is stirring inside... when a tiny heartbeat is heard for the very first time, and a playful kick reminds her that she is never alone.

-- Author Unknown

Fredag 02.12.11 (17+3)
Sto opp tidlig, for i dag skulle vi reise til Ayers Rock. Var kjempekvalm da jeg våknet, og kastet opp mens jeg prøvde å spise litt frokost :( Men måtte bare "ta meg sammen", sette meg i bilen og komme oss til flyplassen. På flyplassen møtte vi Bjørn Sture og Inger, og vi tok flyet sammen til Ayers Rock. Jeg var fortsatt forskjøla og veldig kvalm da vi reiste, så kan trygt si at jeg har hatt mer behagelige flyreiser enn denne :p Vi ble hentet av en buss på flyplassen som kjørte oss til et resort. Etter at vi hadde spist lunsj der ble vi hentet av en minibuss som vi skulle være med resten av dagene. I bussen var det 13 andre turister, og sjåføren kjørte oss til Uluru (Ayers Rock)





Vi gikk en tur rundt Uluru (jeg og Stian var med halvveis, da ryggen har begynt å krangle). Bilder fra gåturen:






Etter gåturen ble vi kjørt til en utkikksplass der vi så på solnedgangen og drakk champagne (*kremt* appelsinjuice for meg). 







Etterpå dro vi til campen hvor vi skulle tilbringe natten: 

 


Der spiste vi middag, kengurukjøtt, kamelpølser og  "vanlig" biff med salat og fløtegratinerte poteter :D Etter middag tok vi tidlig kveld etter en lang dag :) 

Lørdag 03.12.11 (17+4)
Måtte stå opp 03.45, for i dag skulle vi få med oss soloppgangen! :) 
Vi spiste frokost, og dro avgårde klokka 04.40

Bilder av soloppgangen





Etter soloppgangen dro vi til Kata Tjuta (The Olgas) for å gå en tur i fjellet der. 






Jeg var med halvveis idag også, før vi satte oss ned for å slappe av, for så å gå tilbake igjen. Etter turen kjørte vi nok en gang til Uluru. Denne gangen for å bli ferdig med noen av historiene og forklaringene til hva Aboriginerne gjorde der før i tiden. På veien tilbake til campen igjen kom vi over en vill dromedar som sprang over veien og stilte seg opp og stirret på oss:

Deretter kjørte vi til campen igjen, hvor det var duket for lunsj. Denne gangen sto kamelburgere på menyen! De var faktisk kjempegode! Etter lunsj kjørte vi til Kings Canyon (kjempelangt). Vi stoppet en del på veien, og da vi kom fram var det å hoppe i dusjen, spise middag og å gå å legge seg :)



Søndag 04.12.11 (17+5)
I dag måtte vi stå opp 05.00. Vi spiste frokost og klokka 06.00 kjørte vi til Kings Canyon. Det regnet denne dagen, så guiden sa at det kunne være nokså glatt på veien opp til toppen. Så da valgte jeg og gå Kings Creek stien i stedet (en times gåtur der man så opp i stedet for ned på Canyonen). 





Etter gåturen satte vi oss i bilen, slappet av og leste bok til de andre var ferdige med den 3 og en halvtimes gåturen sin. Etterpå dro vil til campen hvor vi spiste burritos til lunsj. Så pakket vi inn i bilen og startet å kjøre (laaaaaaaaaaaaaaaangt!).

200 km på disse veiene var veldig humpete kan man si: 


Stoppet midt på veien for å ta bilder: 
 Turguiden med bussen vi kjørte rundt i: 

 Enda et stopp på veien (en gammel Holden): 

Da vi var en og en halv time unna Alice Springs stoppet vi og byttet buss. Litt under halvparten av følget skulle sove over der, og ha en 4. dag med trekking, mens vi andre skulle til Alice Springs og sove på hotell. Da vi nesten var fremme ved "bussbytteplassen" SÅ ble jeg kvalm! Hadde holdt meg kvalmefri hele turen, og på den SISTE bussturen ble jeg kjempekvalm :p Men men.. 

Nærmer oss Alice Springs

 Hotellrommet vi lå på i Alice Springs: 

Måtte le når jeg så denne "second hand store" statuen: 

Da vi kom fram til hotellet tok vi en dusj og slappet av, før vi gikk inn til byen og spiste middag :) Denne gang sto biff og potetmos på menyen. Etter middagen gikk vi tilbake til hotellet og la oss til å sove. 

Mandag 05.12.11 (17+6) 
Våknet tidlig i dag og gikk inn til byen for å spise frokost. Deretter tok vi drosje til flyplassen hvor vi skulle ta flyet til Sydney.




Da vi kom fram  til flyplassen i Sydney bestemte vi oss for å kjøre mot Newcastle, for å ha startet litt på turen. Etter en times kjøring ble vi sultne, og bestemte oss for å kjøre av på en random avkjørsel og håpe på det beste.. Etter en laaaang kjøretur, der vi egentlig hadde gitt opp, kom vi til en Pizzeria. Den så veldig stengt ut, men jeg gikk ut for å sjekke likevel. Men neeeeida.. De hadde stengt mandag og tirsdag de! Ha ha.. 


Så da måtte vi komme oss tilbake til Highwayen igjen, og denne gangen bruke GPS. Etter mye om og men fant vi en kinesisk takeaway restaurant der vi kjøpte oss mat. For å få betalt måtte vi kjøre en liten tur til 7-eleven for å ta ut penger (da de så klart ikke tok kort). Mens jeg var inne på 7-eleven hadde Stian sett en svær Huntsman i bilen IGJEN, denne gangen kravlende på døra hvor jeg nettopp hadde sittet :O Han fikk den heldigvis ut, og sto og stirret på den da jeg kom ut av 7-eleven. Lurte jo fælt på hva det var han holdt på med, så gikk bort for å se.. ÆSJ! Er sååå glad for at han så den før meg, for jeg hadde nok hylt og fektet rundt meg! Ha ha... Det rare var jo at den edderkoppen der må ha vært i bilen mens vi sto parkert ved flyplassen i Sydney i 4 dager! ÆSJ!
Etterpå dro vi tilbake til kinarestaraunten og betalte for maten, og fikk 2 SVÆRE porsjoner med mat (spiste ikke opp halvparten en gang!). Vi kjørte til en gate hvor vi satte oss ned for å spise i bilen. Vi tok opp dørene og slo på lyset i bilen, og både jeg og Stian hadde tenkt i en brøkdel av et sekund om dette kunne føre til flatt batteri, men ingen av oss hadde tenkt noe mer over det. Etter middagen var inntatt skulle vi prøve å få startet bilen, og JODA batteriet var FLATT! In the middle of NOWHERE! Vi gikk til 7-eleven igjen for å spørre om de hadde startkabler, men det hadde de ikke. Vi belaget oss på å måtte overnatte i bilen, helt til Stian kom på at vi hadde RACQ insurance (vei assistanse forsikring). Ringte de, og 15 minutter etterpå kom en fyr og startet bilen for oss, HELT GRATIS!  :D Så da kom vi oss ENDELIG på veien igjen, og kjørte til Lake Macquaire hvor vi overnattet på et finere motell (som var det eneste åpne da vi kom i 11-halv 12-tiden på "natta"). 


post signature

1 kommentar:

  1. Ser ut som dokker har en finfin ferie :) Gleda mæ te å treffes! :)

    SvarSlett