Verdens skjønneste maiblomst

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

16.12.2011

Uke 18

UKE 18


Tirsdag 06.12.11 (18+0)
I dag kjørte vi bil hele dagen. Faktisk helt fra Newcastle og fram til Grafton (brukte en dag på det vi brukte ca to dager på da vi kjørte til Sydney). Vi tok nok en gang inn på HiWay Motel i Grafton og overnattet der :)

Onsdag 07.12.11 (18+1 
I dag ble det så vi kjørte fra Grafton til Brisbane. Planen var egentlig at vi skulle overnatte noen netter i Byron Bay, men det sprutregnet og var kjempedårlig vær. Dagen i dag gikk da med på å gå litt rundt i Brisbane city og bare slappe av. Vi dro til New Farm og hentet posten vi hadde fått da vi var i Brisbane, og jeg hadde heldigvis fått Medicare kortet mitt! :D Fikk også nok en gang lov å overnatte 2 netter hos Kristin og Love! <3 De skal også ha baby, og hennes babykul begynner også å vises nå :D (Hun er 5 uker mindre på vei enn meg, og har termin 11.juni ;)) Litt synd at vi ikke får oppleve hele graviditeten sammen, med tanke på at jeg var en av de 3 første hun fortalte det til, men men.. Sånn er det...  Får håpe vi kan møtes igjen en gang i nærmeste framtid, med våre nydelig nurk <3

Torsdag 08.12.11 (18+2)
I dag dro jeg og stian til Chermside shoppingcentre. Jeg tenkte jeg kunne dra innom Medicare for å få tilbakebetalt noen av de medisinske regningene jeg har måttet betale siden jeg ble gravid :) Tenkte først å bare stikke innom en "nurse practicioner" bare for å sjekke at alt sto bra til med meg og babyen. Har de siste dagene følt meg litt "rar", og at "ikke alt var som det skulle" og begynte å bli litt bekymret. Hadde litt småvondt i magen og veldig hodepine, så bestemte meg bare for å sjekke det ut. Etter å ha sittet i en sofa og ventet i 15 minutter fikk jeg komme inn til sykepleieren. Jeg fortalte litt om meg selv, og hun tok først blodtrykket, som var alt for høyt for ei jente på min alder og som er 18 uker gravid! Det var på 140/100, og da sa hun bare at jeg måtte på akutten, men at hun kunne ta ferdig testene på meg først. Tok urinprøve, og det viste seg jeg var litt dehydrert. Pulsen og alt annet så fint ut, og jeg spurte forsiktig om hun vær så snill kunne prøve å finne hjertelyden på babyen. Litt småbekymra mamma allerede vettu! ;) Så da tok hun fram doppleren og begynte å lete. Etter mye om og men fant hun den endelig, og jeg kunne puste lettet ut :) 160 hjerteslag i minuttet, og helt perfekt <3 Etter vi hadde funnet hjertelyden sjekket hun blodtrykket mitt igjen, denne gang liggende, men det var fortsatt høyt. Da timen var ferdig påså hun at jeg ringte Stian, som kom ganske kjapt da jeg sa jeg måtte til akutten :p Stakkars Stian måtte gå gjennom HELE kjøpesenteret (og det er SVÆRT!), finne bilen, kjøre den ut av parkeringshuset, for så å prøve å finne den nærmeste utgangen jeg satt på, da jeg fikk beskjed om å ikke gå noe mer enn nødvendig :p Men han fant det utrolig lett, og vi kjørte avgårde til Royal Brisbane Womens Hospital. 





Der gikk vi inn på akutten og han som satt i skranken virket ikke veldig bekymret, men ringte opp til "fødeavdelingen", der de kunne ta i mot meg. Jeg måtte skrive under på noen papirer, og priste meg lykkelig over at jeg hadde fått Medicare kortet mitt DAGEN FØR, så jeg slapp å betale en krone for sykehusoppholdet! ;) Ble deretter først til "obstretric emergency" hvor en jordmor tok imot meg med en gang. Ble vist til en rom der vi gikk igjennom litt informasjon før hun tok blodtrykket igjen. Hun kunne konstatere at det allerede hadde gått ned, men at vi likevel måtte ta en del blodprøver og urinprøver for sikkerhets skyld. Fikk beskjed om å alltid ta paracet når jeg hadde hodepine, for smerte kunne føre til høyt blodtrykk. Jeg prøver jo så langt som mulig å ikke ta noen medisiner, selv om jeg vet de er sikre :p Er så redd for nurket mitt <3 Men fra nå av skal jeg ta paracet, da det garantert er verre for babyen at jeg har høyt blodtrykk enn at jeg tar en paracet eller to.. Jordmora prøvde så å finne hjertelyden på babyen, og sa heldigvis, at hun var veldig dårlig på å finne den, før hun startet. Lette lenge, men fant den ikke, men verken jeg eller Stian ble så veldig bekymret, da jeg visste at sykepleieren hadde funnet den for bare noen timer siden, etter masse leting :p For sikkerhetsskyld fikk hun en lege til å komme inn litt senere med et ultralydapparat, og der fikk vi sett vårt lille vidunder igjen. H*n sparket og slo villt rundt seg med armene <3 En aktiv liten krabat kunne legen bekrefte, noe som selvfølgelig gledet to stolte foreldrehjerter <3 Var også godt å se at det mest sannsynlig er fosterbevegelser jeg har kjent i det siste, med tanke på hvor aktiv h*n var! :D
Måtte vente noen timer på resultatene fra prøvene, og ble oppvartet med sandwich og juice, og en lege og en jordmor som kom inn i ny og ne for å sjekke blodtrykket og for å holde meg oppdatert. Det gikk til stadighet nedover, og da det var på 100/60 (eller noe sånt) liggende, så de seg fornøyd :) Det hadde ikke kommet fram noe på prøvene heller, så etter 3 timer på sykehuset fikk jeg dra hjem. Med streng beskjed om å sjekke opp blodtrykket igjen om en ukes tid :) 
Da vi kom hjem igjen tok det ikke lange tiden før Kristin og Love kom hjem fra jobb, og vi dro ut på den nydelig kinesiske restauranten som ligger i New Farm :D 

Fredag 09.12.11 (18+3)
I dag våknet vi til nydelig vær, og bestemte oss for å ta med Birgitt (venninna til Cathrine) til Gold Coast! :D 


Morsom nisseslede i sentrum. Med kenguruer som reinsdyr og båt som slede :D


Etter at vi hadde vært på stranden hele dagen dro vi innom Kristin og Love og hentet bagasjen vår og sa hadet og takk for oss :D Så dro vi til byen og møtte Bjørn Sture og Inger på hotellet vi skulle sove på fram til mandag. NYDELIG! 


Royal Albert Hotel - så midt i sentrum av Brisbane som det går an å komme


På kvelden tenkte vi å ta med Bjørn Sture og Inger og vise de Brisbane fra sin beste side; Riverside restaurantene. Men de var jo så klart fullbooket, og vi slet kjempelenge med å finne en plass å spise! :p Endte til slutt opp på toppen av Queen Street (hovedgata), der vi spiste peking duck på en kinesisk restaurant. NAM!

Lørdag 10.12.11 (18+4)
Idag gikk vi en tur til vår kjære Mad Cafe og spiste lunsj med Bjørn Sture og Inger. Deretter viste vi de litt rundt på QUT. Etterpå slappet vi bare av, og jeg ble ENDELIG ferdig med den 900 siders lange SHANTARAM som jeg fikk av Eva i bursdagsgave! :D Anbefales nok en gang på det varmeste! :D På kvelden spiste vi nydelig grillet lam utenfor hotellet og tok tidlig kveld :) 

Søndag 11.12.11 (18+5)
I dag var det bedre vær, så da bestemte vi oss for å ta med Bjørn Sture og Inger til South Bank. Vi tok første CityCaten til endestasjonen (University of Queensland), før vi tok den tilbake igjen og gikk av på South Bank. Etter litt gåing der begynte det å SPRUTREGNE, og vi måtte løpe til en restaurant. Nok en gang ble det nydelig asiatisk mat. Mellom skurene kom vi oss til Max Brenner, hvor vi for FØRSTE GANG spiste! Nammetinam! 

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang kø:

Sjokoladefondue <3

Etter South Bank turen møtte vi Cathrine WT, Thomas og Frank og var litt med de :) På kvelden møtte vi Cathrine L og Birgitt, og spiste middag på Pig'n'Whistle i Queen Street. Stian gikk på hotellrommet og la seg etterpå, og vi jentene tok en liten tur innom Down Under Bar, kun for å si "hade"! ;) 

Mandag 12.12.11 (18+6) 
Idag var det Stian, min fantastiske forlovedes BURSDAG! <3 Dagen gikk med til å først dra innom Medicare og få tilbake MYE MINDRE penger enn vi hadde trodd vi skulle få. Det skulle vise seg at siden jeg ikke hadde hatt Medicare kort før nå så hadde ALLE de behandlingene jeg hadde vært på blitt fakturert rundt 4 ganger så mye som normalt! :O Så i stedet for å få 100% dekt på blodprøver og ultralyder (som er vanlig når man har medicare kort) fikk jeg kun dekt under 50%! Men men.. Sånn er livet. Fikk jo tilbake litt da, og er jo glad for det, selv om det var litt surt at jeg ikke hadde visst om Medicare ordningen før helt i slutten av oppholdet mitt her.. Etterpå gikk vi til hotellet og pakket ferdig før vi gikk til togstasjonen og spiste frokost (lunsj for min del). Så tok vi flytoget til flyplassen og tok flyet til Hamilton Island :D Da vi kom fram der sto Bjørn Sture og Inger og ventet på oss på flyplassen. Vi fikk hentet ut bagasjen, og kjørt til villaen i en Buggy (4 seters golfbil, 2 seter "rettveien" og 2 seter "feil veien") som vi skulle låne under hele oppholdet. 99% av alle kjøretøyene på denne øya er Buggyer, og jeg eeeeeelsker det! Hehe.. Alle farter rundt i sine små, søte Buggyer! Hihi :D


På kvelden gikk vi ut og spiste et bedre måltid på en finere Italiensk restaurant, Romanos. Jeg fikk bestilt lys på desserten til Stian, uten at han ante noen ting: 


Solnedgang fra terrassen der vi bor: 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar