Verdens skjønneste maiblomst

Lilypie - Personal pictureLilypie Maternity tickers

04.11.2011

Uke 13

ANDRE TRIMESTER

UKE 13
Tirsdag 01.11.11 (13+0) 
Idag våknet jeg kjempetidlig (halv 6), og klarte ikke sove igjen. Var kjempkvalm, så bestemte meg for å prøve litt NORSK TOMATSUPPE med kokt egg! :D Det var meganam! Satt litt og surfet, før jeg ble kjempetrøtt i 9-tiden. Sovnet i en og en halv time, og da jeg våknet var ikke formen noe bedre. Kjentes ut som alle cellene i kroppen var helt utslitt, og jeg var kjempekvalm. Hadde skikkelige "bølger" av kvalme som kom over meg hele tiden! Etter en stund ba jeg Stian-gull sette på Greys Anatomy, så jeg fikk noe annet å konsentrere meg om. Så en del episoder, og brakk meg en del under de, men kastet ikke opp! :) Etter ultralyden i går sa de at jeg måtte komme tilbake i dag og hente resultatene. I 3-tiden (etter flere timer med å prøve å overbevise meg selv) gikk jeg dit og hentet de, og gikk tilbake (en times gåtur). Var kjempekvalm og megasliten hele veien, så måtte stoppe og sette meg ned på hver eneste ledige benk jeg så! ;) Men kom meg ivei, og det var jo godt å få rørt litt på tjukkebollen :D Da jeg kom hjem hang jeg opp klær, snakket litt med Cathrine på telefonen og sovnet i 5-tiden! Var så utslitt altså, og sov i 2 timer. Følte meg bedre da jeg våknet, og Stian lagde middag (spaghetti og kjøttsaus. NAM). På kvelden ønsket jeg å komme i julestemning, så søkte opp en "året-rundt-juleradio": http://www.xmasmelody.com :D Jeg og Stian så "Stargate" på kveden, og jeg sovnet igjen etter det og sov hele natten. 


Onsdag 02.11.11 (13+1) våknet tidlig igjen, og var kjempekvalm. Begynner å bli meget lei av kvalmen nå altså! I alle fall siden jeg hadde trodd og håpet den skulle gå over i uke 12! Har prøvd og prøver alle slags kjerringråd hver dag, men ingenting funker! :( Var hos kiropraktoren og det var småekkelt under behandlingen, men veldig godt etterpå. Han sa at bekkenet har flyttet seg slik som han ville, og at det nå er slik det skal være! :D Da jeg kom hjem var planen å rydde, støvsuge og vaske "kåken", men trøttheten kom nok en gang over meg. Bestemte meg likevel for å prøve, og rakk å legge sammen en håndduk før kvalmen tok meg, og jeg hang over do og spydde igjen! :( Sovnet noen timer, og møtte Sunny og baby-John etterpå. Vi satt i parken en liten stund og pratet, og jeg fikk den første gaven til babyen:


Et kjempesøtt fleece-pledd og babysko:



Stian kom hjem etter jeg hadde møtt de, og jeg var i kjempedårlig humør.. Skikkelig trist og lei. Så lei av å være kvalm hele tiden, og jeg savnet alle i Norge :'( Fikk snakket litt med Stian-gull og varmet meg litt spaghetti fra i går før jeg sovnet i 9-tiden. 


Torsdag 03.11.11 (13+2) våknet jeg i 6-tiden, men etter jeg spiste frokost klarte jeg å sovne igjen til halv 10 :) Da jeg våknet hadde livmoren blåst seg skikkelig opp, og babykulen vistes kjempegodt da jeg lå på ryggen <3:



Kjente en del "bobling" i magen flere ganger i dag, der jeg vet babyen ligger (etter ultralyden), og gleder meg til jeg er sikker på at det er liv jeg kjenner <3
Stian dro meg med på South Bank stranden, og det gjorde meg veldig godt! Vi lå og solte oss der noen timer, og det var kjempegodt. Var kvalm i dag også, men har bestemt meg for å prøve å komme meg ut litt, for psyken blir i alle fall ikke bedre av å ligge bare hjemme. Vi spiste på en pizza-restaurant og badet masse. Kjempedeilig! Da vi kom hjem i 3-tiden sovnet jeg fram til halv 6. Vi så litt på TV og slappet av :) Ble veldig kvalm på kvelden, og planen var å lage taco og boller, men jeg måtte bare ligge helt i ro :( Men Stian lagde kjempegod taco, og vi koste oss med det :) Så var det nattinatt igjen :p 

Fredag 04.11.11 (13+3) våknet tidlig og gikk på facebook. Der sto det at min gode venninne, STINE, fødte lille Theodor i går! Han var 3530 gram og 49 cm! :D Tipper han er verdens skjønneste lille skapning! Skikkelig hjemlengsel i dag, og skulle ønske jeg kunne vært i Trondheim og fått møtt lille gullet! Cathrine ringte tidlig og sa: "Nå er det på tide med en liten luftetur igjen", så da ble det sånn ;) Tok vår vanlige gåtur rundt parken, og det var kjempegodt! Begynner å bli svææært fuktig i Brisbane nå, og man svetter som bare det når man er ute å går.. Men utrolig deilig å komme seg ut en tur likevel! ;) Planen var å ta en kaffe med Aimee, for så å dra til Sunni, med fikk melding av Aimee om at hun var syk og telefon fra Sunni om at hun måtte til legen med John. Så da kom Cathrine til meg på en kaffe i stedet for :) Kastet opp da jeg stilte meg opp av sengen for å ordne meg når hun skulle komme da, men fikk spist litt da hun kom og følte meg bedre. Fikk faktisk lagt sammen klær, tatt oppvasken og vasket klær, ryddet og støvsugd leiligheten! :) Det trengtes, for å si det sånn! Sovnet en times tid etterpå, og det var godt. Hadde veldig vondt i hodet og var kvalm da jeg våknet, men laget meg litt mat, og følte meg med en gang litt bedre :) Satt på en del episoder med Greys Anatomy, og Stian kom hjem fra skolen etterhvert. Klokka 7 gikk vi ut for å møte noen venner i Chinatown, for å spise der :) Bestillte med "sweet and sour - chicken", og det hadde de ikke igjen, så da ble det en ok "hot and sour - chicken" (eller noe sånt) i stedet. SKUFFA! :p Etterpå gikk vi til byen, og til Down Under Bar. Jeg drakk en appelsinjuice, og vi ble der bare en times tid før vi dro hjem for å sove :) Koslig kveld. 


Lørdag 05.11.11 (13+4)
Våknet opp og var kjempekvalm. Planen var å dra på markedet med Cathrine og Daniel, men jeg fikk melding av Cathrine om at hun måtte på jobb. Satt litt på dataen for å prøve å "overse" kvalmen, men kastet opp likevel :( Etterpå spiste jeg en "taco-brødskive", og kvalmen ble litt bedre etter det. Men var kjempekvalm hele dagen, så dagen gikk med på å holde senga, og ligge rett ut, holde meg helt i ro og "puste" meg igjennom de verste kvalme-bølgene, for å unngå å spy :( Eneste jeg fikk i meg var en pose potetgull, en liter med Cola og en pizza Ristorante! HUUUUFF! I løpet av dagen så vi flere episoder Greys Anatomy og en film ("The Dilemma"). Skulle egentlig ut med Thomas og Siri på kvelden og spise middag, men jeg var i helt forferdelig form, så det ble ikke noe av :(


Søndag 06.11.11 (13+5)
Idag var jeg i OK form, så da dro jeg til South Bank en tur! :) Der lå jeg og solte meg, leste bok og badet i bassenget, og det var kjempevarmt <3 Det var også et marked der (som er der hver søndag), og jeg kjøpte meg 2x maiskolber med smør og salt (NAM!), 1 lime-lemonade, 1 banan med sjokolade + at jeg kjøpte meg en hel Subway! 




Så byttet ut med den ekstreme kvalmen er ULVEHUNGER! :D Er bare kjempeglad for at å spise endelig holder unna kvalmen, og at jeg kan nyte litt mat igjen, uten å være redd for å kaste det opp! :p Sov ikke i løpet av dagen, og var helt overkommelig kvalm! :D Da jeg kom jeg hoppa jeg i dusjen, så noen episoder med Greys Anatomy, smurte meg inn med MASSE aftersun (da jeg var blitt kjempebrent :p) surfa litt på nett og gikk i seng :) 

Mandag 07.11.11 (13+6) 
Var ikke kvalm da jeg våknet, og ble kjempeglad, men kvalmen kom snikende nokså kjapt. Spiste litt frokost og skulle til kiropraktor, og måtte "puste" og slappe av litt før jeg kom meg avgårde, for å ikke spy. Etter kiropraktortimen kom jeg meg på butikken (for første gang på sikkert 2 måneder! WOOOP), og fikk kjøpt meg litt SUNN mat! :D Kjøpte tunfisk og MASSE frukt! NAM! :D Slappet av hjemme hele dagen, så på Greys Anatomy, ryddet rommet, pakket litt ned for "den store turen", vasket masse klær og tok oppvasken :) Til middag lagde jeg meg "nødsproviant" tomatsuppe igjen og det var kjempegodt! ;) I dag hadde jeg skikkelig vonde "stikkinger" på høyre siden, nederst i magen. De kom nå og da som kjappe "støt" (kjentes ut som en kniv ble ført inn der (iallefall sånn som jeg innbiller meg det)).. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar